sobota 27. října 2018

Rok na severu



Když loňský srpen nachýlil se k závěru
já vydal jsem se za svým snem
objevovat krásy severu.
Vzdálen pár tisíc kilometrů věru
začal jsem žít
života svého novou éru.
Hned zpočátku je všechno jasné
je to tu tak úžasné a krásné!
Kdykoliv mezi výukou to možné jest
společně s novými přáteli
nechávám své kroky do přírody vést.
Amíci, Francouzky, Italky, Němci či Španělé
ti vši jsou mí noví mezinárodní přátelé.
Společně tak v barvách podzimu
objevujeme tu nádhernou krajinu.
Ve Finsku pak okruh Medvědí
na kterém však cíl a start spolu nesousedí.
Zvaný též Karhunkierros
při jeho zdolávání zábl nás už nos.
Když dost už bylo školní docházky
vyjeli jsme na Lofoty, za hezkými obrázky.
S čím dál větší tmou, světla v oknech domů září
nejlepší čas pozorovat polární záři.
Zatímco Evropu babí léto provází
zde na severu tma a první vločky přichází.
Bandou známou vytržen ze tmy
tuším, čekaje na letišti, přicházet příjemné dny.
Než odjeli za světlem zase zpátky
viděli jsme sníh, soby, chatky…
… a v sauně i holé zadky
Před Vánoci první závody se blíží
mě vědomí slabého tréninku tíží
předjel jsem jen jednoho…
…toho co zlomenou měl lyži.
Snažím se, jede to pomalu
holt s dobrým jídlem kila jdou nahoru.
Když potom doma i Kocumová se mi směje
tuším, že s kondicí zle je.
Kdo však s motivací pomůže mi
když bydlím v tak vzdálené zemi?
Už jsem to s přáteli vymyslel
Motivačníček se v mém počítači zabydlel.
Výsledky snad brzy se dostaví
na severu dálkové běhy čekají.
Abych zlepšil vnímání sněhu ještě víc
vyrážím se školou noci v bivaku vstříc.
Severské turné je ta správná zima
spousta závodů a všechny jsou prima.
Vrchol sezóny se v Jokkmokku blíží
nikdo nechce na 220 kilometrech zlomit lyži.
Po ranní kolizi pln adrenalinu
projíždím dvoustovku rychlostí 15km za hodinu.
Řezáčovi skoro na záda funim
v cíli mám rozestup jenom pár hodin.
S jarem nejhezčí období přichází
stovky kilometrů tratí, kde nikdo nepřekáží.
Po dlouhé době nadšení přestávám si však výskat
začíná se mi po domově a po Vás stýskat.
Se sluncem v zádech vše rychle však uteče
snad ještě rychleji, než voda odteče.
Aby mi cestou domů nechyběla ta severská krása
norské vodopády budou má spása.
O dalších dobrodružstvích povím vám příště snad
momentálně, že s vámi tu stojím, jsem rád.

Napsal: Matěj
Přidat popisek















Žádné komentáře:

Okomentovat